- Locatie
Raadzaal
- Voorzitter
- Marjon van der Ven
- Toelichting
-
LET OP: vanwege de zwaarte van de agenda wordt de commissie voortgezet op donderdag 14 september.
NB:
- Eventuele verduidelijkende vragen over de agendapunten graag uiterlijk donderdag 7 september voor 12.00 uur indienen bij de behandelend ambtenaar (steller) met een afschrift aan de griffie (griffie@hoorn.nl)
- Rondvragen graag uiterlijk 6 uur voor aanvang van de vergadering aanmelden bij de griffie (griffie@hoorn.nl). - Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
1
Tijd: van 20:00 tot 20:0500:08:24 - 00:11:18 - Marjon van der Ven -
2
Tijd: van 20:05 tot 20:10
Toelichting Commissie: Indien u een B-punt dat staat ingepland op 14 september wilt bespreken, dient u dit vandaag bij het vaststellen van de agenda aan te geven.
Mocht de commissie besluiten B-punt(en) van 14 september te willen behandelen, dan vindt dit plaats op 14 september.Toezeggingen
Onderwerp Dorpsstraat 113 te Zwaag, snel starten met sloop 00:09:30 - 00:11:18 - Marjon van der Ven00:11:22 - 00:11:53 - Jos Renckens00:11:57 - 00:11:59 - René Assendelft00:12:18 - 00:12:28 - Marjon van der Ven00:12:40 - 00:13:07 - René Assendelft00:13:23 - 00:13:34 - Ben Tap00:13:38 - 00:13:57 - Marjon van der Ven00:14:02 - 00:14:30 - Roger Tonnaer00:14:30 - 00:14:31 - Marjon van der Ven00:14:37 - 00:14:38 - Marjon van der Ven00:14:47 - 00:14:48 - Marjon van der Ven00:14:48 - 00:14:51 - Dilek Bilgen- Kücüksantürk00:14:53 - 00:15:14 - Hans Weeda00:15:14 - 00:15:36 - Marjon van der Ven00:15:42 - 00:15:43 - Ronald Louwman00:15:43 - 00:15:51 - Marjon van der Ven -
3
Tijd: van 20:10 tot 20:15Toezeggingen
Onderwerp Rondvraag algemeen: verkeersinfarct Grote Waal als gevolg van afsluiting Middelweg 00:16:20 - 00:16:21 - René Assendelft00:17:40 - 00:17:41 - Marjon van der Ven00:19:04 - 00:19:06 - Marjon van der Ven -
4
Tijd: van 20:15 tot 20:45
Portefeuillehouder: Wethouder Van Eijk
Toelichting Commissie: Het opknappen van winkelcentrum Grote Beer is één van de projecten die onderdeel uitmaken van het eerder door de raad vastgestelde programma Grote Waal. Al enkele jaren heeft de eigenaar en beheerder van het winkelcentrum Grote Beer, Onro BV, de wens om de Grote Beer te verbouwen en kwalitatief te verbeteren. Het winkelcentrum is gedateerd en de te verhuren winkeloppervlakten voldoen niet meer aan de wensen van huurders. Kortom de kwaliteit en dynamiek van het centrum gaan achter uit. Vernieuwen is voor de ondernemers in het winkelcentrum hard nodig en voor de bewoners van de wijk een verrijking.
Een aantrekkelijk winkelcentrum is een eerste vereiste voor een goed functionerende wijk. Onro heeft om dit bereiken eind 2015 een nieuw plan ingediend met een betere uitstraling richting De Weel, meer daglichttoetreding en een geheel nieuwe inrichting van de openbare ruimte met voldoende parkeervoorzieningen.
Een enorme kans voor de wijk Grote Waal. Een grote kwaliteitsslag voor de uitstraling van het centrum en de omgeving, een bevordering voor de sociale veiligheid, verbetering van de verkeersveiligheid en de leefbaarheid rond het centrum.
De raad wordt gevraagd om kennis te nemen van het totale uitbreidingsplan WC Grote Beer (bijlage 1) en (samen met Onro) te investeren in de openbare ruimte.
Concreet wordt de raad voorgesteld:
- voor de kwaliteitsverbetering van de openbare ruimte rondom WC Grote Beer een krediet beschikbaar te stellen van € 100.000 (afschrijving 20 jaar/rente 1 %), op basis van de volgende uitgangspunten:
a. het door Onro BV ingediende plan voor uitbreiding en herinrichting openbare ruimte winkelcentrum Grote Beer (d.d. 26 januari 2017, zie bijlage 1);
b. de totale kosten hiervoor van € 110.500 (krediet van € 100.000 plus 20 jaar 1 % rente) ten laste te brengen van de algemene reserve en dit te storten in de reserve afschrijvingslasten investeringen ter dekking van de kapitaallasten;
Aan de commissie gevraagd: advies aan de raad.
vervolg concrete voorstel:
2. voor de akoestische maatregelen in de gymzaal Grote Beer een krediet beschikbaar stellen van € 35.000 en deze kosten te dekken uit de grondopbrengsten van € 179.200;
3. het restant van de grondopbrengsten van € 144.200 toe te voegen aan het begrotingsresultaat.
4. de bij dit besluit horende begrotingswijziging vaststellen;
5. de geheimhouding van Bijlage 2 en de Begrotingswijziging volgens artikel 25 Gemeentewet die het college heeft opgelegd op grond van artikel 10 lid 2 onder b Wob te bekrachtigen waarbij de geheimhouding geldt tot de aanbesteding voor de uitvoering is uitgevoerd.
Indeling spreektijden:
Per fractie een eerste reactie: (max.) 1 minuut
Aansluitend debat: (max) 10 minuten
Reactie college op debat: (max.) 5 minuten
Afronding debat en conclusie advies commissie: (max.) 5 minutenBijlagen
00:21:05 - 00:23:30 - Roger Tonnaer00:23:30 - 00:23:32 - Marjon van der Ven00:23:35 - 00:23:36 - Marjon van der Ven00:23:46 - 00:24:12 - Mathé van Stralen00:24:28 - 00:24:44 - Dilek Bilgen- Kücüksantürk00:24:44 - 00:24:45 - Marjon van der Ven00:24:53 - 00:26:09 - Ronald Louwman00:26:17 - 00:27:03 - Hans Weeda00:27:03 - 00:27:04 - Marjon van der Ven00:27:15 - 00:27:43 - Willem Kukler00:27:43 - 00:27:49 - Marjon van der Ven00:27:58 - 00:29:08 - Kor de Vries00:29:08 - 00:29:10 - Marjon van der Ven00:29:16 - 00:29:17 - Jos Renckens00:29:17 - 00:29:21 - Marjon van der Ven00:29:44 - 00:30:21 - Dick Bennis00:30:21 - 00:30:30 - Marjon van der Ven00:30:36 - 00:31:21 - André van Beusekom00:31:22 - 00:31:27 - Marjon van der Ven00:31:35 - 00:32:47 - Nico Oudheusden00:32:47 - 00:32:53 - Marjon van der Ven00:32:55 - 00:34:00 - René Assendelft00:34:00 - 00:34:03 - Marjon van der Ven00:34:18 - 00:34:19 - Theo van Eijk00:38:15 - 00:38:23 - Marjon van der Ven00:38:28 - 00:38:47 - Roger Tonnaer00:38:52 - 00:39:26 - Theo van Eijk00:39:27 - 00:39:34 - Marjon van der Ven00:39:41 - 00:39:53 - René Assendelft00:39:55 - 00:40:46 - Theo van Eijk00:40:46 - 00:41:09 - Marjon van der Ven00:41:09 - 00:41:13 - SCHORSING00:41:14 - 00:41:16 - SCHORSING00:41:16 - 00:41:24 - Marjon van der Ven00:44:18 - 00:44:24 - Marjon van der Ven00:46:29 - 00:47:35 - Marjon van der Ven - voor de kwaliteitsverbetering van de openbare ruimte rondom WC Grote Beer een krediet beschikbaar te stellen van € 100.000 (afschrijving 20 jaar/rente 1 %), op basis van de volgende uitgangspunten:
-
5
Tijd: van 20:45 tot 21:45
Portefeuillehouder: Wethouder De Jong, Wethouder Tap
Toelichting Commissie: De raad wordt voorgesteld:- Het concept van de Verordening Precariobelasting 2018 tekstueel vast te stellen.
- Instemmen dat "nieuwe"belastingplichtigen vanaf 2018 belastingplichtig worden gesteld.
Sommige markten en evenementen zijn in de loop van de afgelopen jaren veranderd. Waar vroeger sprake was van een meer amateuristische aanpak en karakter, is een duidelijke professionalisering en vercommercialisering waarneembaar. Hierdoor zouden bepaalde markten en evenementen volgens de huidige Verordening Precariobelasting ook belastingplichtig gesteld moeten worden. Op het moment worden door verdere professionalisering van markten en evenementen gelijke situaties verschillend behandeld. De huidige Verordening Precariobelasting moet daarom worden aangepast met een goed toepasbare vrijstelling. Zo kunnen markten en evenementen voor het "goede" doel vrijgesteld worden.
De gemeenteraad heeft het college gevraagd alle evenementen te beoordelen en daarin het effect van de vrijstelling voor het "goede" doel in beeld te brengen. In bijlage 1 vindt u de beoordeelde evenementenlijst. De in de bijlage gehanteerde criteria worden in het raadsvoorstel toegelicht onder 5. Argumenten.
Noot griffie: het college heeft bij het vaststellen van de Verordening Precariobelasting 2017 al voorgesteld om de formulering van artikel 3, lid 6 te wijzigen. De raad ging daar toen niet mee akkoord en nam een amendement aan om de oorspronkelijke tekst van artikel 3, lid 6 de handhaven (bijlage 2). Overwegingen hierbij waren onder meer dat niet duidelijk was welke gevolgen de wijziging mogelijk heeft in de toepassing van de vrijheidsbepalingen en dat de commissie en raad nog niet in de gelegenheid waren gesteld om hierover inhoudelijk voldoende te spreken.
Aan de commissie gevraagd: advies aan de raad.
Indeling spreektijden:
Per fractie een eerste reactie: (max.) 1 minuut
Aansluitend debat: (max.) 35 minuten
Reactie college op debat: (max.) 5 minuten
Afronding debat en conclusie advies commissie: (max.) 7 minutenBijlagen
00:46:33 - 00:47:35 - Marjon van der Ven00:47:52 - 00:47:54 - Marjon van der Ven00:48:11 - 00:48:16 - Marjon van der Ven00:48:45 - 00:48:56 - Marjon van der Ven00:53:40 - 00:53:57 - Marjon van der Ven00:54:01 - 00:54:17 - Roger Tonnaer00:54:33 - 00:54:36 - Marjon van der Ven00:54:41 - 00:55:12 - Mathé van Stralen00:56:11 - 00:56:12 - Marjon van der Ven00:56:21 - 00:56:46 - Aart Ruppert00:56:46 - 00:56:59 - Marjon van der Ven00:57:07 - 00:57:08 - André van Beusekom00:58:19 - 00:58:21 - Marjon van der Ven00:58:27 - 00:58:58 - René Assendelft01:00:44 - 01:00:54 - Marjon van der Ven01:01:02 - 01:01:07 - Marjon van der Ven01:01:13 - 01:01:29 - René Assendelft01:01:46 - 01:01:48 - Marjon van der Ven01:05:38 - 01:05:49 - Marjon van der Ven01:05:54 - 01:05:56 - Marjon van der Ven01:06:06 - 01:08:36 - Jos Renckens01:08:36 - 01:08:43 - Marjon van der Ven01:08:59 - 01:10:28 - René Assendelft01:10:28 - 01:10:30 - Marjon van der Ven01:10:37 - 01:11:01 - Jos Renckens01:11:01 - 01:11:02 - Marjon van der Ven01:11:14 - 01:11:47 - René Assendelft01:11:47 - 01:11:48 - Marjon van der Ven01:11:55 - 01:14:50 - Roger Tonnaer01:14:50 - 01:14:56 - Marjon van der Ven01:15:02 - 01:16:31 - Aart Ruppert01:16:31 - 01:16:34 - Marjon van der Ven01:16:41 - 01:18:40 - Ronald Louwman01:18:40 - 01:18:41 - Marjon van der Ven01:19:00 - 01:19:09 - Aart Ruppert01:19:34 - 01:19:35 - Marjon van der Ven01:19:38 - 01:20:03 - Roger Tonnaer01:21:25 - 01:21:28 - Marjon van der Ven01:21:40 - 01:21:54 - Nico Oudheusden01:21:54 - 01:21:55 - Marjon van der Ven01:22:08 - 01:22:43 - André van Beusekom01:22:43 - 01:22:44 - Marjon van der Ven01:23:09 - 01:23:15 - Marjon van der Ven01:23:25 - 01:25:06 - Dick Bennis01:25:07 - 01:25:12 - Marjon van der Ven01:25:34 - 01:25:39 - Aart Ruppert01:25:46 - 01:26:06 - Dick Bennis01:26:06 - 01:26:11 - Marjon van der Ven01:26:14 - 01:26:16 - Marjon van der Ven01:26:20 - 01:26:55 - Ronald Louwman01:26:55 - 01:26:56 - Marjon van der Ven01:27:00 - 01:27:47 - Dick Bennis01:27:50 - 01:28:26 - Jos Renckens01:28:36 - 01:29:00 - Dick Bennis01:29:01 - 01:29:04 - Marjon van der Ven01:29:15 - 01:31:34 - Willem Kukler01:31:40 - 01:32:08 - Roger Tonnaer01:33:12 - 01:33:13 - Marjon van der Ven01:33:19 - 01:33:20 - Aart Ruppert01:33:53 - 01:33:54 - Marjon van der Ven01:34:21 - 01:35:11 - Alex van der Kleij01:35:11 - 01:35:14 - Marjon van der Ven01:35:14 - 01:36:06 - Marjon van der Ven01:36:15 - 01:36:16 - Mathé van Stralen01:39:11 - 01:39:53 - Roger Tonnaer01:39:53 - 01:39:55 - Marjon van der Ven01:39:58 - 01:40:15 - Mathé van Stralen01:40:15 - 01:40:20 - Marjon van der Ven01:40:24 - 01:41:03 - Ronald Louwman01:41:03 - 01:41:04 - Marjon van der Ven01:41:07 - 01:41:08 - Marjon van der Ven01:41:17 - 01:41:52 - René Assendelft01:41:52 - 01:41:57 - Marjon van der Ven01:43:03 - 01:43:04 - Jos Renckens01:43:56 - 01:43:57 - Marjon van der Ven01:43:58 - 01:44:02 - Marjon van der Ven01:44:04 - 01:44:51 - André van Beusekom01:44:53 - 01:44:54 - Marjon van der Ven01:45:00 - 01:45:02 - Willem Kukler01:45:34 - 01:46:06 - Marjon van der Ven01:46:08 - 01:52:27 - Theo van Eijk01:52:27 - 01:52:36 - Marjon van der Ven01:52:46 - 01:53:28 - Jos Renckens01:53:36 - 01:55:20 - Theo van Eijk01:55:20 - 01:55:31 - Marjon van der Ven01:55:54 - 01:55:58 - Marjon van der Ven01:55:58 - 01:55:59 - Ronald Louwman01:56:54 - 01:56:55 - Marjon van der Ven01:57:00 - 01:58:15 - Roger Tonnaer01:58:15 - 01:59:24 - René Assendelft01:59:25 - 01:59:26 - Marjon van der Ven01:59:51 - 02:00:27 - Willem Kukler02:00:28 - 02:00:33 - Marjon van der Ven02:00:34 - 02:00:44 - Mathé van Stralen02:00:45 - 02:02:08 - Marjon van der Ven02:02:13 - 02:02:22 - André van Beusekom02:02:23 - 02:02:36 - Theo van Eijk02:02:45 - 02:02:49 - Marjon van der Ven02:03:03 - 02:03:04 - Marjon van der Ven02:03:44 - 02:03:56 - Aart Ruppert02:04:36 - 02:07:50 - SCHORSING02:09:08 - 02:10:50 - Marjon van der Ven -
6
Tijd: van 21:45 tot 22:30
Portefeuillehouder: Wethouder De Jong
Toelichting Commissie: De raad wordt voorgesteld het Regionaal kaderplan Westfriesland Schuldhulpverlening 2017-2020 (bijlage 1) vast te stellen waarvan de kernpunten zijn:- laagdrempelige brede toegang,
- het bieden van hulp en ondersteuning op financieel gebied als dit nodig is,
- een duurzaam schuldhulpverleningstraject,
- inspanning voor samenwerking en doorverwijzing,
- vroegsignalering en
- schuldpreventie.
Eens per vier jaar moet er volgens de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) een nieuw beleidsplan worden vastgesteld dat richting geeft aan de integrale schuldhulpverlening door gemeenten. Om hieraan te voldoen moet er in 2017 een nieuw plan worden vastgesteld in Hoorn, het oude plan gold namelijk van de periode 2013 tot en met 2016. Aan de raad wordt nu opnieuw de keuze voorgelegd om te kiezen voor een regionaal plan. Met dit plan krijgen alle inwoners van Westfriesland op een laagdrempelige manier hulp bij (mogelijke) financiële problemen. Ook blijft er de mogelijkheid om topprioriteit te geven aan de preventie en vroegsignalering waarvoor bij aanvang van de bestuursperiode voor is gekozen. Dit is belangrijk omdat er op basis van de landelijke cijfers ca. 10.000 huishoudens in Hoorn zijn met schuldenproblematiek. Het plan biedt maatwerk, laagdrempelige brede toegang en is toekomstgericht. Het voldoet aan alle wettelijke vereisten en geeft voldoende ruimte voor doorontwikkeling van de schuldhulpverlening in Westfriesland.
Aan de commissie gevraagd: advies aan de raad.
Indeling spreektijden:
Per fractie een eerste reactie: (max.) 1 minuut
Aansluitend debat: (max.) 20 minuten
Reactie college op debat: (max.) 5 minuten
Afronding debat en conclusie advies commissie: (max.) 7 minutenBijlagen
02:09:12 - 02:10:50 - Marjon van der Ven02:10:54 - 02:12:33 - André van Beusekom02:12:33 - 02:12:41 - Marjon van der Ven02:12:48 - 02:13:50 - Mathé van Stralen02:13:50 - 02:13:56 - Marjon van der Ven02:14:00 - 02:15:59 - Karin van 't Klooster-Ciliacus02:16:09 - 02:17:18 - Willem Kukler02:17:18 - 02:17:26 - Marjon van der Ven02:17:49 - 02:18:11 - Alex van der Kleij02:18:21 - 02:19:42 - René Assendelft02:19:42 - 02:19:43 - Marjon van der Ven02:19:50 - 02:20:05 - Roger Tonnaer02:20:05 - 02:20:10 - Marjon van der Ven02:20:19 - 02:21:14 - Karin Hakhoff02:21:14 - 02:21:20 - Marjon van der Ven02:21:27 - 02:22:34 - Bert van Dijkhuizen02:22:34 - 02:22:35 - Marjon van der Ven02:22:50 - 02:24:08 - Conny Ligthert02:24:08 - 02:24:10 - Marjon van der Ven02:24:21 - 02:24:56 - Marjon van der Ven02:25:03 - 02:27:10 - Kholoud Al Mobayed02:27:19 - 02:27:24 - Bert van Dijkhuizen02:27:29 - 02:27:37 - Marjon van der Ven02:27:45 - 02:28:21 - Elsbeth Broerse02:34:18 - 02:35:40 - Nel Douw02:35:40 - 02:35:43 - Marjon van der Ven02:35:58 - 02:36:40 - Karin Hakhoff02:37:50 - 02:37:51 - Marjon van der Ven02:37:54 - 02:37:55 - Elsbeth Broerse02:38:26 - 02:38:30 - Marjon van der Ven02:38:32 - 02:38:33 - Nel Douw02:38:40 - 02:38:41 - René Assendelft02:39:21 - 02:40:23 - Nel Douw02:40:23 - 02:41:13 - Marjon van der Ven -
B-onderwerpen
-
7
Tijd: van 22:30 tot 22:30
Toelichting Commissie: Indien de commissie bij het vaststellen van de agenda (agendapunt 2) besluit om één of meer van deze B-punten te bespreken, vindt bespreking plaats aan het eind van de vergadering op dinsdag 12 september. -
7.a
Tijd: van 22:30 tot 22:30
Portefeuillehouder: Wethouder Van Eijk
Toelichting Commissie: De voetgangersbrug tussen het loopniveau Poolster en het Winkelcentrum Grote Beer heeft (groot) onderhoud nodig. Het vernieuwen van de loopbrug is om verschillende redenen niet zinvol. De eigenaar van het winkelcentrum heeft een plan voor vernieuwing van het centrum gemaakt en geeft daarin de voorkeur aan het verwijderen van de brug en toegang aan die zijde. De mensen die er gebruik van maken kunnen via een goed alternatief van de Poolster naar het winkelcentrum. Vanaf januari 2017 zijn er 5 bewonersavonden geweest. Hierbij is het onderhoud aan het loopniveau, het nieuwe winkelcentrum en een alternatief voor de brug behandeld. Bewoners en belanghebbenden hebben geen bezwaar tegen verwijdering van de brug (bijlagen 1, 2 en 3).
Het college is van mening dat de loopbrug niet noodzakelijk is en wil hem daarom verwijderen. Hiervoor is het noodzakelijk dat de gemeenteraad een besluit neemt om de brug aan het openbaar verkeer te onttrekken.
NB: tijdens het werkbezoek van de raad van 29 mei jl. is een toelichting gegeven op dit voorstel.
Aan de commissie gevraagd: advies aan de raad.Bijlagen
-
7.b
Tijd: van 22:30 tot 22:30
Portefeuillehouder: Wethouder Tap, Wethouder Van Eijk
Toelichting Commissie: De raad wordt voorgesteld het Beeldkwaliteitsplan Siriusstraat grote Waal Noord-Hoorn d.d. 2 augustus 2017 toe te voegen aan de Welstandsnota gemeente Hoorn.
Op 11 juli 2017 heeft de gemeenteraad het nieuwe bestemmingsplan Grote Waal vastgesteld. Nieuw in het bestemmingsplan is de opname van vijf bouwvlakken aan de Siriusstraat, waarbinnen door Intermaris woongebouwen kunnen worden gerealiseerd. Het vaststellen van een beeldkwaliteitsplan (BKP) maakte geen onderdeel uit van het raadsbesluit, omdat het nog niet gereed was. In het raadsvoorstel is wel toegezegd dat het BKP ter besluitvorming wordt voorgelegd in de raadsvergadering van 26 september 2017.
Voor de Siriusstraat is een stedenbouwkundig plan opgesteld dat naast de vijf woongebouwen ook uitgaat van een aangepaste woonomgeving. Het stedenbouwkundig plan is in gezamenlijkheid opgesteld met de huidige bewoners, direct omwonenden, Intermaris en de gemeente.
Het BKP is afgeleid van de voorlopige ontwerpen, die tot stand zijn gekomen in workshops met de architecten, Intermaris, de gemeente en de Welstandsprevisor. De ontwerpen zijn op 30 mei 2017 besproken met bewoners en omwonenden en door hen positief ontvangen.
Om het BKP rechtskracht te geven, dient de gemeenteraad te besluiten dat het BKP wordt toegevoegd aan de Welstandsnota.
Het BKP is daarna een inspiratiebron voor de architecten bij eventuele aanpassingen van de reeds ontworpen gebouwen en een toetsingskader voor de Welstandscommissie.
Aan de commissie gevraagd: advies aan de raad.Bijlagen
-
7.c
Tijd: van 22:30 tot 22:30
Portefeuillehouder: Wethouder Bashara
Toelichting Commissie: Op 8 maart 2016 stelde de gemeenteraad de subsidieverordening duurzaam energiepakket particuliere huiseigenaren bestaande bouw 2016-2018 vast. Voor deze subsidieverordening is binnen Puur Hoorn 2.0 €100.000,- per jaar beschikbaar als subsidiebudget. De afgelopen jaren was de subsidiepot steeds snel leeg. Om meer mensen van subsidie te kunnen voorzien en dus ook te stimuleren, stelt het college nu voor om - via het vaststellen van de voorliggende verordening - in 2017 het subsidiebedrag eenmalig te verhogen met € 70.000,-. Het programma Puur Hoorn biedt ruimte om eenmalig dit extra bedrag vrij te spelen, zonder dat dit de uitvoeringen van andere onderdelen uit het programma in de weg staat.
Aan de commissie gevraagd: advies aan de raad.Bijlagen
-
7.d
Tijd: van 22:30 tot 22:30
Portefeuillehouder: Wethouder De Jong, Wethouder Tap
Toelichting Commissie: Op 11 juli 2017 heeft de gemeenteraad van de gemeente Hoorn de Welstandsnota 2017 vastgesteld. De Welstandsnota 2017 is op 4 augustus2017 gepubliceerd in het Gemeenteblad en op overheid.nl. De oude Welstandsnota 2004 moet nu worden ingetrokken. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om deze oude nota in te trekken, zodat deze verwijderd kan worden van overheid.nl.
Aan de commissie gevraagd: advies aan de raad.Bijlagen
-
8
Tijd: van 22:30 tot 22:30
Toelichting Commissie: Deze commissie wordt op donderdag 14 september voortgezet vanaf 20.00 uur.